keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Onnellisen lopun alku

Kuljen eteenpäin päivän kerrallaan. Ihan hissukseen, tunnustellen. Muistan raskauteni koko ajan. Koko ajan. Minulla ei ole kiire mihinkään, haluan vain olla tässä ja elää. Uutta elämää, sitä, josta olen niin kauan sydän kaipuusta väristen haaveillut.

Mutta mitä siitä onnesta kirjoittaa? Tämä ainakin tuntuu väärältä paikalta. Tänne olen itkenyt kaiken sen surun, jota tahaton lapsettomuus on elämääni kauhonut. En minä halua hehkua tähän tämän enempää onneani.

Toisaalta kirjoittaminen on avannut uusia ovia. Sellaisia, joita en osannut kuvitellakaan aiemmin. Olen tätä kautta saanut tutustua moneen tarinaan. Olen päässyt jopa tapaamaan muutaman heistä, minulle tärkeiksi kasvaneista kohtalotovereistani.

Siksikään en halua päästää kokonaan irti. Vaikka toisaalta suurin tarve kirjoittamiselle on nyt poissa, en kuitenkaan halua lopettaa. Siksi rakennan itselleni uuden paikan, jonne ammentaa uutta elämääni. Varmasti vähemmän ja erilailla kuin tänne, mutta kuitenkin jotain ja jonnekin. Samalla toivon, että tänne minun ei sitten tarvitse enää palata, ei vanhoissa merkeissä ainakaan.

Tämä on siis onnellisen lopun alku. Onnellinen loppu lapsettomuusvuosilleni. Sen lopun jälkeen alkaa uusi vaihe elämää. Siitä kirjotan jonnekin muualle.

Kunhan saan aikaiseksi, avaan uuden blogin. Linkitän sen tänne ja jätän tämän muistuttamaan siitä, miltä se tuntuu. Miltä tahaton lapsettomuus tuntuu.

Ei kommentteja: